Beeflower

Sunday 18 January 2009

Bussen er hypnotiserende. Det er det den er. En hypnotiserende baktanke.

Buss og mennesker er rett og slett detaljerte og observange saker.

Når en person går ombord i bussen så holder den kanskje fram pengene, eller busskortet eller så er det en veldig stresset person som ikke finner pengene sine fort nok fordi pengene ligger løst i vesken. Denne personen blir lagt merke til. Det må den bare bli. Etter å ha strevet med penger eller passert raskt forbi så setter personen seg kanskje sånn ca midt på bussen med et alvorlig uttrykk. det er mange forskjellige mennesker, men kanskje denne personen vi snakker om nå er en passiv personlighet. Denne personen observerer nøye naturen utenfor vinduet, men også inne i bussen. Alle skjermene og de slitte håndtakene som henger slakt ned fra busstaket. En person på bakerste rad trykker på den røde knappen med "STOPP" på seg. Bissen stopper på neste busstopp. personen på bakerste rad somler seg ut. Det kommer en annen person inn. På akkurat samme måte som den første. Den setter seg ned og observerer. Men blir nøye observert selv av de andre på bussen. slik går det i sirkler. Er det ikke rart? at det fins så detaljerte og alvorlige saker på en helt allminnelig buss? Man kan rett og slett ikke kjøre buss engang uten å bli lagt merke til eller observert nøye. så enkelt er det.

Har du noen gang tenkt over dette?. Man observerer egentlig nøye hvilken person som kommer på, hvem som går av bussen og man klarer ikke la være. Jeg sitter ofte på bussen og tenker over disse tingene
I enkelte tilfeller så glemmer jeg meg bort. sovner i mine egne tanker. rett og slett dag-drømmer. Da kan jeg ikke gjøre noe. Akkurat som om jeg er lammet av mine egne tanker og bare vil fortsette å såve.
Bussen er hypnotisernede. Det er det den er. En hypnotisernede baktanke.

1 comment:

Veronica said...

Hahha. Kristine likte den der tror jeg. I natt riktignok.

Sært x)

Please, be my reader.

Follow ♫
Related Posts with Thumbnails