Beeflower

Friday 23 January 2009

Videregående skole

Jeg er nesten oppgitt. mitt valg står mellom Drammen vgs eller Steinerskolen.
jeg tenkte jeg skulle skrive om hvordan jeg ser på skolene, så kan du hjelpe meg og ta et valg.

DRAMMENVGS:
Min vurdering: Jeg har lyst til å velge "P" matte, for "T" matten virker utrolig vanskelig. Jeg aner ikke hvordan jeg vil takle den etter tre år.
Positivt: Sosialt og ikke langt fra Konnerud. Jeg renger kun å ta en buss + gå noen 100 meter.
Jeg kan gå lett til Magasinet og bussen og byn. Det er en sentral skole. Jeg får lært språk og normale ungdomskole ting bare hakket vanskligere(kanskje fler hakk)
Negativt: matten kan bli for vanskelig. Det kan bli kjedelig.

STEINERSKOLEN:
Min vurdering: overvekt av positivt.
Positivt: Ingen eksamner. Ingen karakterer, only bestått og ikke bestått. periode konsentrering om fag, års oppgaver, og kanskje jeg kan skaffe meg noen sære venner :]
negativt: starter 08.10 og slutter 17.30 , det er også 30-40min med buss og to busskift liksom..



FORSLAG:
Jeg trenger hjelp til å overveie disse skolene og finne ut hvilken som passer meg best. Hvor tror DU at JEG vil passe BEST inn?

4 comments:

Veronica said...

VANSKELIGVANSKELIG.
Men heihei! Ikke bry deg om matte!! Man har matte i to år, ta P og det er lett. Og ta bare fag du trenger til det du vil.

Og husk, man trenger bare generell studiekompetanse for å studere i Aarhus, du kan gå hva som helst egentlig, trenger ikke allmennfag liksom.. tenk på det også.. Og søk på alt du har litt lyst til, og Drammen er ikke smart 1.valg, da kommer du bare inn der uansett og får ikke tilbud på de underønskene.. Ja.
LYKKE TIL! Det er fryktelig vanskelig skal jeg si deg.

Aina said...

Takk, honey<3 jeg er enig men jeg vet ikke annet jeg vil enn steiner eller drammen. thats ma problm..

Synneopsis said...

Det kan høres litt ut som om du ikke har lyst til å reise så langt hver ddag eller stresse mye med buss. Så du bør huske på det ihvertfall, sånn før du velger Steinerskolen. Drammen er en fin skole den, og når/om du kommer dit neste år får du og resten av førsteklassingene Marienlyst-delen nesten helt for dere selv. Det blir sikkert koselig=)
Av matte: ikke ta T med mindre du skal ta realfag, det er ikke nødvendig, og det er ganske hardt. Selv skjønner jeg ikke noe særlig av det, og angrer på at jeg valgte T...

Tenk deg godt om før du søker på skoler, snakk med andre mennsker, men husk at det er du som skal leve med valget i tre eller fire år=)

Anonymous said...

Ja det skal jeg huske på^^, jeg trur jeg kommer til å velge "P" matten.
Jeghar snakket med en del og det skal jeg fortsette med. Jeg trur egentlig det kommer til å bli drammen, men ja. vi får se ^^

Please, be my reader.

Follow ♫
Related Posts with Thumbnails