Beeflower

Monday 12 April 2010




Kan jeg omfavne deg, dagen?
Det er en fantastisk følelse. Det at dagen bare er min. Min bursdag, den dagen jeg ble født. Jeg kan snurre rundt på en gressplen og rulle meg i all verdens blomster og gress, ingen kommer til å bry seg, for det er min dag. Bare min. Det bobler i magen, akkurat som om sommerfuglene flyr ut av magen min. Bedre enn forelsket. Bedre. Kanskje det er lykkelig jeg er. Er jeg lykkelig da? Lykkelig for en dag? Men for hva? Fordi dagen er min? Hm. Jeg får gaver og gratulasjoner. Folk jeg ikke kjenner smiler mer enn de pleier, vet de at jeg har bursdag eller bare smiler jeg litt for mye i dag? Venner viser at de er glade i meg, familie viser at de er glade i meg. Jeg kan få alt jeg vil i verden, det føles ut som om jeg har all verdens makt og at alt er mulig. Akkurat som om jeg kan alt. Alt. Og jeg liker det veldig godt. Litt altfor godt?

Men snart er dagen over. Solen har gått ned. Jeg vil ikke sove for jeg vil ikke at det skal bli neste dag. Kan det ikke være min dag, alltid? Kan jeg ikke bare være lykkelig for alltid? Som i eventyrene? Sånn er det jo ikke. Dagen min kommer til å forsvinne med bare minnene hengende igjen, da er dagen noen andres og neste gang dagen er min er jeg et år eldre. Jeg er myndig. Voksen.

Jeg må nyte de siste minuttene, hvis ikke kommer jeg til å angre, men hvordan nyte de siste minuttene? Hvordan kan jeg nyte dem? Har jeg gjort det nå?

Nå er dagen over. Er den virkelig det? Det virker som om den fortsatt er der, akkurat som om den henger i luften, kan den det? Jeg er litt tom. Jeg savner den. Jeg savner at dagen er min. Hvordan kan jeg omfavne den, fange den? Hvordan kan den bli min igjen?
Er det virkelig så vanskelig.
Jeg savner det litt. At dagen er min. Kan jeg omfavne deg? Bare et lite sekund til, dagen?
Tekst Aina Davidsen, 12.04.10


Se bildet i full størrelse

[ Ja, den kom litt senere enn planlagt. ]
Love Aina

No comments:

Please, be my reader.

Follow ♫
Related Posts with Thumbnails