Beeflower

Saturday 5 February 2011

Kjære røykere.

"Kjære røykere.

Jeg har full forståelse at dere kanskje ikke er de skarpeste knivene i skuffen, mye fordi dere allerede frivillig puster inn både ammoniakk, kadmium, tjære, metopren og arsenikk, men visse ting syns jeg likevel at til og med dere må forstå.
Kjære røykere.Jeg ser gjerne at dere tar en pause fra selvmordsforsøkene deres og søker opp hensyn på google. Forresten, så kan jeg gjøre det for dere, av hensyn til deres manglende hjernekapasitet:
hensyn
subst. n hensyn () [ˈhensyːn] oppførsel preget av respekt og omtanke
For å gjøre det enda enklere, kan jeg fortelle dere at det å presse dritten deres ned i mine rene lunger, faktisk ikke er oppførsel preget av respekt og omtanke.
Kjære røykere.Jeg skjønner at det kan være vanskelig å slutte, med tanke på disse små barna dere så vidt holder i live, med ca. 2 kroner dagen, for sin produksjon av deres kreftpinner. Jeg ber dere selvfølgelig ikke om å la disse barna dø en smertefull død, men å tenke over hvor manges liv akkurat den Marlboroen DU nyter, påvirker.
Kjære røykere.Det er ikke vanskelig å forstå at egoisme er en stor del av deres hverdag, så jeg skal si det på et språk dere kanskje forstår:JEG liker ikke at dere forpester MINE lunger.På forhånd takk."
Dette er hentet fra Vilde sin blogg og jeg må si meg så utrolig enig. Den er kanskje en smule slem mot røykere når det gjelder intelligens, men jeg syns virkelig at røykere burde forstå hva som påføres ikkerøykere. 
This is a statement about smoking, if you wonder what it says you can translate it here. I couldn't agree more with what Vilde says, though the statement in some places is maybe too mean but still, smokers need to understand nonsmokers. 
 Aina

1 comment:

Celine Davidsen said...

Bra skrevet ! Er sykt enig!! :S

Please, be my reader.

Follow ♫
Related Posts with Thumbnails