Beeflower

Sunday 13 December 2009

Le week-end et quelque chansons (ellernoesånt)

Jeg har gjort masse. Kost meg virkelig, har jeg. Jeg har spilt konserter lørdag og søndag, på lørdag var kvartetten med på Norske Talenter og fikk Kanskje-lappen(det var kanskje eller nei, så). Jeg har overnattet hos Anette-noe som jeg ikke har gjort siden høstferien- jeg har savnet henne masse. Charlotte kom også og overnattet, vi så filmer og spiste pizza og sjokolade, det var rett og slett bare kos. Nå skal jeg gjøre masse lekser også. Ikke så masse da, bare litt lesing i en gørrkjedelig-engelskbok. Kulturskole-konserten var fin og det var korpskonserten også. Kvartetten spilte bra og korpset kom seg gjennom konserten bra, de klarte til og med den vanskelige -rolige- sangen, bonnsull eller noe.

Jeg har fått beskjed om(fra JulieG) om at jeg skal blogge en liste over alle julesangene jeg kjenner, det er vanskelig å få med alle jeg kjenner, kjenner mange jeg bare kommer ikke på alle, så her er de jeg kommer på i farta;
1. All I want for christmas is you
2. All I want for christmas is my two front teeth
3. We wish you a merry christmas
4. Julepresangen
5. På låven sitter nissen
6. Musevisa
7. Hei Hå Nå er det jul igjen
8. Jeg så mamma kysse nissen
9. Chestnuts roasting on an open fire
10. Let it snow
11. Rudolf er rød på nesen
12. When you wish upon a star
13. Vi tenner våre lykter
14. Himlen i min famn
15. Romjulsdrøm
16. Happy Xmas(war is over)
17. Driving home for christmas
18. Last christmas
19. My only wish(this year)
20. Have yourself a little christmas

Jeg fikk også beskjed om å komme med noe om gaver.
Hvis du spør et lite barn; Hva er jul?
Da vil antageligvis svaret være at det er en dag man får masse gaver, synger sanger og spiser mat. Spør du et mer "modent" menneske vil du antageligvis få svaret at det er en dag man bruker sammen med familien og koser seg for å feire jul og kjærligheten man har tilhverandre. Selvfølgelig kommer det helt an på om personen har en religion eller hvordan den er oppdratt. Jeg vil si at for meg er gaver og kjærlighet til andre mennesker et stort senter for julen, det er jo det vi stortsett forbereder oss på hele adventstiden. Gaver gleder liten og stor, og man har sjansen til å bruke litt penger på familie, nære og kjente, og samtidig endel kjærlighet og oppmerksomhet rettet mot familie og venner. Jul er noe av de kosligste høytidene mener nå jeg.

Hero lagde en ny header til meg, problemet er at den passer ikke til bloggen, da blir liksom bloggen venstrehendt - ikke at det er dumt- men. Ja. Men jeg likte den jo.
Hvis det er sanger dere vil høre så er det bare å kommentere litt så kommer det en sang eller bilde eller tema, om det så er det dere vil ha!

Håper helgen deres har vært like fin som min! <3.

Og så skal jeg gi dere en utrolig fin sang. Den heter Have yourself a merry little christmas og er sunget av Christina Aguilera, jeg syns hun synger den utrolig fint.


Love Aina

2 comments:

joliee said...

hihihihihihihi,nu ble vi glaaad!:D:D:D

Julia said...

Sv: :D <3

Please, be my reader.

Follow ♫
Related Posts with Thumbnails