Beeflower

Friday 9 October 2009

Stilen min

Jeg ble bedt om å lage et innlegg om hvordan jeg sminker meg og hva slags merker jeg bruker.
Det skal jeg med glede gjøre, for jeg elsker at folk kommenterer stilen min som en bra stil!

Slik sminker jeg meg:
  • først tar jeg litt smålig foundatiton for å dekke posene under øynene, men jeg passer på så det ikke blir for tykt lag, man vil jo ikke ha en haug med kviser, eller hva?
  • så tar jeg en veldigveldig lys hudfarge-pudder på, kan ikke helt navnet på den tingen der.
  • deretter kommer et lag med rouge, den er rosa, ganske lys rosafarge, jeg liker å se litt naturlig rød i kinnene ut. Det høres ikke logiskt ut, men det ser logiskt ut.
  • Nå kommer et tynttynt lag med eyeliner helt inntil øyelokk kanten(over øye på en måte), dette er for å fremheve øynene, men passer på så det ikke blir for tykk strek, det blir for mye svart og kler ikke øynene mine.
  • det neste steget er et mørkt brunt lag med øyenskygge, men mot øyekroken som går mot nesa tar jeg hvit øyenskygge over så ikke alt blir for mørkt(man må velge en farge som kler øynene dine, jeg har brun-grønne øyne og da passer brun best). dette er ikke noe jeg sminker meg med hver dag.
  • Tilslutt kommer siste finischen med mascara, ingen klumper og lange øyenvipper; jeg anbefaler telescopic fra Loreal, beste jeg noen gang har brukt. Den som er sølvfarget er best.
  • jeg har også som regel et tynt lag med rød, eller rosa leppestift med en gjennomsiktig lipgloss over for å få riktig glans. Jeg liker leppestift, det slår sammen hele outfit'en og jeg føler jeg er litt fra gamle tider. man trenger ikke verdens dyreste leppestift og lipgloss; leppestift kjøper jeg som regel i utlandet hvor det koster tredve for en, i motsetning til her i landet koster de 200kr, men du kan få en brukbar lipgloss som kan se ut som leppestift til 40kr på H&M.
  • Håret lar jeg falle ned i mitt naturlige fall eller krøller, det liker ikke å rette seg og frisyrene varierer fra hver dag som går. Håret mitt er slitt og teit noen ganger.
Jeg handler som regel klær på H&M, Gina Tricot, Cubus, DinSko, Økonomisko, Accessorizes, Lindex(noen få ganger), Indiska, Glitter, BikBok(ja, noen fine ting fins faktisk der), ellers går det i butikker i utlandet som jeg finner på veien, deriblandt American Appereal har jeg noen klær fra.
Sminke: Produktene har variert fra enkel H&M til Loreal. Men nå bruker jeg Loreal, det holder kvisene borte. Loreal rouge, hvitaktig pudder og mascara. En brun øyenskygge fra Boots(London) og en foundatiton fra Nederland, som ikke har noe navn.
Stilen min går mest i blonder, korsett, strammebukser uten hull, fargerike(ikke knæsht) strømpebukser, vester, tykke gensere, mange singletter, hjemmelagde klær, vintage, mye kjoler og skjørt, osv.

Lurer du på noe mer er det bare å kommentere og jeg svarer i neste innlegg!
Håper dette var bra nok, kan nok ikke si jeg er verdens beste i dette :).

pudderet mitt(bruker et litt lysere ett, men), bruker også denne i rouge.


En utrolig bra mascara, som anbefales!



Dette bildet kommerpå bankkortet mitt om ei uke:)!



Hvor får jeg inspirasjon til stilene mine? her er bilder av folkene:

2 comments:

Kristin said...

sv. tusen takk Aina! :)
står alt bra til med deg? :)

anniken. said...

digger stilen din ! : D

Please, be my reader.

Follow ♫
Related Posts with Thumbnails